BISNES ONLINE TERBAIK MALAYSIA!! APA??

Bismillahirrahmannirrahim..

Pengalaman iolls terjebak dengan bisnes online hanyalah sekadar cuba try dan test.. Haa.. gitu.. Bak orang kata tak kenal, maka tak cintalah kan..

Bermula dengan suatu pesanan dari salah seorang kenalan dari tahun 2016 dari 'group whatsapp' penyusuan ibu ibu.  Masa tu hanya sekadar ambil maklum sahaja. 

Namun, hati tu terdetik mengenai bisnes online ni.  Yelah kan.. macam orang suruh berkenalam dengan seseorang, takkan nak terus terjah dan mesra.  Begitulah dengan bisnes online ni.

Tiga tahun lepas tu pada tahun 2020 adalah permulaan segalanya, lama juga ye saya mengkaji dan berfikir fikir untuk menceburi bisnes online ni.  Secara rasminya saya memulakan bisnes online iaitu Shaklee.

Ada yang bertanya dan merisik tanya untuk 'join' dengan bisnes online syarikat lain.  Ada banyak sudut yang dititik beratkan dalam pemilihan kriteria bisnes online ni iaitu :

1. Saya mencari sesuatu keperluan yang iolls perlukan pada setiap bulan boleh mendapat pulangan semula.  Sebagai contoh, uolls beli baju ke, beli tudung ke pada setiap bulan dengan kuantiti banyak tapi dapat pulangan RM daripada pembelian tersebut (macam rebate / bonus).

2. Kos pendaftaran / modal tidak terlalu tinggi.  Kalau lebih RM100 tak berbaloi juga.  Sebab belum tentu berjaya lagi kan.  Maaf ye, iolls bukan berkira tetapi untuk orang yang masih bertatih tatih dalam bisnes online ni taknak benda yang merugikan.

3. Saya perlukan 'support system one by one' atau 'grouping session' untuk keperluan saya.  Penyediaan segala modul, bahan media dan ilmu ilmu bisnes yang saya perlukan.

4. Masa yang fleksibel, iolls boleh menguruskan bisnes online tidak kira masa dan waktu.  Sebab iolls wanita bekerjaya dan seorang ibu kepada 3 orang anak yang masih kecil pada masa itu.

5. Iolls akan mengkaji di carian GOOGLE apakah barangan/produk yang sentiasa di cari di aplikasi tersebut.  Untuk dijadikan cerita, saya pada ketika itu mencari supplement kesihatan, asbab keadaan kesihatan saya pada masa itu sangat memburuk. 

Maka dengan itu, membulatkan hati untuk menceburi BISNES ONLINE SHAKLEE!! 🥰

Cuba try tengok, paparan media yang team Shaklee buat TERBAIK!!

Ini lah Siti Natrah, team leader iolls yang sangat sabar dan berilmu dalam bisnes online ni.  Beliau selalu 'coaching one by one' secara maya.  Nak tau tak, Siti Natrah ni duduk di Paka, Terengganu.  Jauh nun ha.. Teknologilah yang menghubungkan kami.

Ini adalah salah satu hasil ber bisnes online iolls.

Semoga perkongsian iolls kali ini membantu uolls semua mencari idea atau cetusan hati untuk memulakan bisnes online.

Nak dengar celoteh saya lebih jelas boleh DM saya di FB dan IG : Qistina Adzan

https://www.facebook.com/qistina.adzan?mibextid=ZbWKwL

Adios!

Comments

Post a Comment

Popular Posts